Tiyatronun sihirli kalemi Balca Yücesoy’un hikâyelerini keşfetmediyseniz, hemen başlamanızı şiddetle tavsiye ederim.
Herkesin malumu; pek çok alanda olduğu gibi, tiyatro ve sinema için hayat salgın döneminde zorunlu olarak durdu. Ama bu durgunluk fiziki olarak oldu. Fikirlerin durması mümkün mü? Aksine bu dönemde daha çok kendimizle baş başa kaldık. Ve belki de zihinlerde daha fazla hayal üretilmeye başlandı. İşte o üreten sihirli kalemlerin hikayelerini de izlemeye başladık.
Bunlardan birisi de başarılı yazar: Balca Yücesoy. Bir çok başarılı tiyatro oyununun altına imzasını atan, ülkemizde çok büyük bir emekle hazırlanan ama ne yazık ki izlenme kültürü yerleşmemiş çocuk tiyatrosu için ciddi emek gösteren o sihirli kalemin sahibini sanatseverler artık daha yakından tanıma fırsatı buluyor.
Tiyatro sahnesinin dijital ortama geçmesinin sanat için ne büyük bir yenilik olduğundan bahsetmiştik. İşte o yeniliğe öncülük eden platformlardan BluTV bu alandaki performans içeriklerine her seferinde daha çok yer vermeyi sürdürüyor. İşte o içeriklerden birisi de Balca Yücesoy’un yazdığı “Oldum Ben Anne”. 2018 yılında sahnelenen ve sadece +15/-25 yaş aralığına hitap etmesiyle bilinen bu güzel oyun, ünlü oyuncu Aslı İnandık’ın performansıyla Blu Tv içeriği Podacto Stüdyo’nun 6. bölümünde seyirciyle buluşuyor. Kesinlikle izlemenizi tavsiye ediyorum.
Balca Yücesoy’un yarattığı hikayeleri keşfetmek bunla da sınırlı kalmıyor. Tiyatrolar.com içerikleri arasında pek çoğumuzun aşina olmadığı kulak tiyatrosu oyunlarını da keşfetmek gerek. Nilperi Şahinkaya, Bora Akkaş ve Bedir Bedir’in seslendirdiği “Burası Benim Vitrinim” ile Başak Daşman, Selen Öztürk ve Barış Gönenen’in seslendirdiği “ Köprüden Son Çıkış’ta” mutlaka keşfedilmesi gereken oyunlar.
Yılmaz Erdoğan’ın söylediği gibi senaryo yazmak, daha büyük ölçekte söylemek gerekirse yazar olmak dünyanın en zor işi. Kendinle baş başa kalıp bir odanın içerisinde bir dünya hayal etmek ve o hayalin sahnede veya ekranda canlandığını izlemekte çok mutluluk verici bir duygu olsa gerek. Bir çoğumuz sadece bir oyunun kamera önündeki veya sahnedeki oyunculardan ibaret olduğunu düşünüyoruz. Sahne arkasında da gerek yönetmen, gerek senarist olarak büyük bir emekçi kadrosu olduğunu unutuyoruz.
O çok sevdiğimiz hikâyelerin esas sahibi aslında onlar. Onların hem üretme hem de yetiştirme yani eğitmenlikte sanat dünyasına emekleri ve katkıları büyük. Kadın senarist ve yönetmenlerin, hatta yapımcıların sanatsal üretim ivmesi son dönemde hızla yukarıya çıkmış durumda. Bu söylediğimi film ve dizilerin kadrolarına baktığınızda daha iyi anlayacaksınız. En başarılı yapımların sahibi o harika kadınlar. Her biri güçlü bir düşünce ve büyük bir emek.
İşte o emekçilerin en başarılı isimlerinden Balca Yücesoy’un da özellikle genç kuşağın ruhuna hitap eden kaleminden çıkanları da ekranda izlemeye başladık ve izlemeye de devam edeceğiz.
Sizler de bu sihirli kalemin hikâyelerini keşfetmediyseniz, hemen başlamanızı şiddetle tavsiye ederim.