Cumhuriyet Halk Partisi lideri Özgür Özel, Diyarbakır’da eski Baro Başkanı Tahir Elçi’nin katledildiği tarihi Dört Ayaklı Minare’de açıklamalarda bulundu.
Özel, “Bugün burada sevgili Türkan Elçi ile birlikte 10’uncu yıl anması yapıldı. 11’nci yılın içindeyiz. Dönemin Diyarbakır Baro Başkanı Tahir Elçi’nin katledildiği noktadayız. Diyarbakır Milletvekilimiz Sezgin Tanrıkulu’yla, il başkanımız ve çok sayıda bölgedeki il başkanlarımız ve milletvekillerimizle birlikte buradayız. Öncelikle Tahir Elçi’nin anısı önünde bir kez daha saygıyla eğiliyorum” dedi. Özel, şöyle devam etti:
“GÜNE DEMİRTAŞ’IN SELAMIYLA BAŞLADIK”
“O bir barış elçisiydi. Burada katledildi. Türkan Hanım yıllarca hukuk mücadelesi verdi. Hepimiz olabildiğince kendisinin yanında olduk. Diyarbakır’da barış kalıcı olarak sağlandığında Tahir Elçi, huzurlu şekilde uyuyacak. Diyarbakır’da hep ‘İlk açıklama, ilk açıklama’ dediniz, ilk açıklamada şunu söylemek isterim. Güne bugün burada olacağımızı bilen ve bizi karşılayacağını bilen birisine, dün akşam saatlerinde avukatını çağırarak bize selam yollayan Selahattin Demirtaş’ın selamı ile başladık. Selahattin Demirtaş’ın selamları bütün Diyarbakır adına, bütün bölge halkı adına, bütün Kürtler adına başımızın, gözümüzün üstündedir. Kendisine selam olsun.”
“ÖNEMLİ OLAN DOĞRU YOLDA OLMAKTIR”
“Bugün Diyarbakır… Butlan kararı çıktıktan beri, yani biz 12’nci kattan ayrıldıktan beri 12 şehir gezdik. Şimdi Diyarbakır’dayız. Diyarbakır’ın bir anlamı da sokağında gördüklerime bir yolda olduğumuzu ve yol sorduğumuzu, yön sorduğumuzu söyledim. Gülüştük. Çünkü Diyarbakır iradesine defalarca kayyım atanmış, kayyımdan çok çekmiş bir kenttir; kayyımlara karşı en net duran bir kenttir. Bugün partimizin iradesine atanan bir kayyımdan sonra binaları geride bıraktık, yürüyoruz. Yürürken Türkiye’nin dört bir yanında bizi sevenlerle, bizimle yürüyenlerle, arkamıza geçenler, ‘Sen yürü, biz de seninle yürüyoruz’ diyenlerle yürüyoruz. Gördüğümüzle de sohbet ediyoruz, yolu soruyoruz. Herkes şundan emin olsun ki yol, cümleden uludur. Yol, cümlemizden uludur ve yol, yolcudan da uludur. Önemli olan doğru yolda olmaktır. Hepinizi saygıyla selamlıyorum. Sağ olun, var olun.”













