Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mehmet Fatih Kacır, ”2002 yılından bugüne kadar gıda ürünleri imalatına yönelik 8 bin 911 yatırım teşvik belgesi düzenledik. 1 trilyon 90 milyar lira sabit yatırımın ve 258 bin nitelikli istihdamın önünü açtık” dedi.
Gaziantep’e bir dizi ziyaretlerde bulunmak üzere gelen Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mehmet Fatih Kacır, Şölen Çikolata Yeni Üretim Tesisi Açılış Töreni’ne katıldı. Programda, Bakan Kacır’ın yanı sıra Gaziantep Valisi Kemal Çeber, Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin, milletvekilleri ve iş insanları yer aldı. Bakan Kacır, burada yaptığı açıklamada, son 23 yılda gıda alanında yürütülen 3 bin 126 projeye ve bu alanda araştırma gerçekleştiren 3 bin 700 bilim insanı ve gence 16 milyar liradan fazla destek sağladıklarını ifade etti. Türkiye’nin üretim kapasitesi, ihracat ağı ve marka kabiliyetiyle, bisküvi, çikolata, şekerleme, kek, gofret ve kuru yemiş bazlı ürünlerde dünyanın önde gelen ülkeleri arasında yer aldığını anlatan Bakan Kacır, “Geçtiğimiz yıl 22,3 milyar dolar ihracata ulaşan sektörümüzün, önümüzdeki dönemde de yeni başarı hikayeleri yazacağına yürekten inanıyorum. Milli Teknoloji Hamlesi vizyonumuz doğrultusunda, gıda sektöründe Ar-Ge odaklı üretimi önceliklendirerek sektörümüzün yenilikçi ve rekabetçi üretim altyapısını adım adım daha da ileriye taşımak öncelikli hedeflerimiz arasındadır. Bu doğrultuda ihtiyaç duyduğumuz teknoloji geliştirme altyapımızı da büyütmeye devam ediyoruz. TÜBİTAK akademi, bilim insanı ve özel sektör Ar-Ge destek programları kapsamında; son 23 yılda gıda alanında yürütülen 3 bin 126 projeye ve bu alanda araştırma gerçekleştiren 3 bin 700 bilim insanı ve gencimize 16 milyar liradan fazla destek sağladık. TÜBİTAK öncülüğünde, Türkiye’nin en büyük gıda Ar-Ge ve inovasyon projesi INNOFOOD ile Gıda İnovasyon Merkezi ve Türkiye Gıda İnovasyon Platformunu (TÜGİP) kurduk. Rekabetçi Sektörler Programı kapsamında Kocaeli, Giresun, Şanlıurfa ve Ankara’da hayata geçirdiğimiz gıda test ve analiz laboratuvarlarıyla; üreticilerimizin kalite, güvenilirlik ve standardizasyon kapasitesini artırdık, gıda sanayimizin iç ve dış pazarlarda daha rekabetçi bir yapıya kavuşmasına katkı sağladık. Kuşkusuz atıştırmalık ürünler sektörü, ülkemizin gıda sanayisinde rekabet gücü yüksek alanlarından biridir. Türkiye; üretim kapasitesi, ihracat ağı ve marka kabiliyetiyle; bisküvi, çikolata, şekerleme, kek, gofret ve kuru yemiş bazlı ürünlerde dünyanın önde gelen ülkeleri arasında yer almaktadır” diye konuştu.
‘ÜRETİM KABİLİYETİ’
Bakan Kacır, 2002 yılından bugüne kadar gıda ürünleri imalatına yönelik 8 bin 911 yatırım teşvik belgesi düzenlediklerini ifade ederek, 1 trilyon 90 milyar lira sabit yatırımın ve 258 bin nitelikli istihdamın önünü açtıklarını söyledi. Bakan Kacır, “Gelişmiş sanayi altyapımız, esnek üretim kabiliyetimiz ve lojistik avantajlarımızla küresel ölçekte yaşanan dönüşümden güçlenerek çıkmayı başardık. Hedefimiz, ülkemizi Türkiye Yüzyılı’nda katma değerli üretim altyapısıyla, teknoloji geliştirme ve üretmede oluşturduğumuz muazzam kapasiteyle dünyada hak ettiği konuma taşımaktır. Bu hedefe yürürken stratejik sektörlerimizin her birini ayrı ayrı ele alıyor, sanayimizin üretim kabiliyetini, ihracat kapasitesini ve teknolojiyle bütünleşme düzeyini artıracak adımları hayata geçiriyoruz. Bu sektörlerin arasında hiç şüphesiz gıda sanayimiz, üretim, istihdam, ihracat ve markalaşma kabiliyetiyle ülkemizin küresel rekabet iddiasını besleyen en önemli alanlardan biridir. Küresel krizlerin, iklim değişikliğinin, lojistik darboğazların ve bölgesel çatışmaların gıda tedarik zincirleri üzerindeki etkilerini hep birlikte müşahede ediyoruz. Gıda sanayisinde sürdürülebilir üretimi, verimliliği, markalaşmayı, teknoloji kullanımını ve katma değerli ürün kapasitesini artırmak bugün bir tercihten öte stratejik bir zorunluluğu ifade ediyor. Türkiye; bereketli toprakları, tarımsal üretim çeşitliliği, gelişmiş sanayi altyapısı, girişimci insan kaynağı ve coğrafi konumuyla gıda alanında çok daha büyük hedeflere yürüyebilecek imkanlara sahiptir. İşte bu anlayışla, 2002 yılından bugüne kadar gıda ürünleri imalatına yönelik 8 bin 911 yatırım teşvik belgesi düzenledik. 1 trilyon 90 milyar lira sabit yatırımın ve 258 bin nitelikli istihdamın önünü açtık. Gıda sanayimizin üretimini, çevreci, sürdürülebilir ve altyapısı tamamlanmış yatırım sahalarında gerçekleştirmesi için attığımız adımların neticesinde; 12’si ‘Gıda İhtisas organize sanayi bölgesi’ olmak üzere toplam 211 organize sanayi bölgemizde müteşebbislerimiz gıda ürünleri imalatı gerçekleştiriyor. Gelinen noktada, gıda sanayimizin yalnızca iç talebi karşılamakla kalmadığını aynı zamanda son yıllarda ihracatta kaydedilen gurur tablosunda da büyük pay sahibi olduğunu memnuniyetle ifade etmek isterim. Ülkemizin gelişmiş un, şeker, kakao işleme ve ambalaj sanayisi altyapısı, Avrupa, Orta Doğu, Kuzey Afrika ve Orta Asya pazarlarına yakınlığı, büyük ölçekli üretim tesisleri ve geniş iç pazarı, atıştırmalık sektörümüzü küresel ölçekte rekabetçi kılan başlıca unsurlardır. İşte bugün açılışını gerçekleştirdiğimiz bu yatırım da Türkiye’nin atıştırmalık ürünler alanındaki üretim kabiliyetini, ihracat potansiyelini ve teknoloji odaklı dönüşümünü daha görünür hale getiren örnek tesislerden biridir. 100 milyon dolar yatırımla hayata geçirilen ve Şölen Çikolata’nın üretim kapasitesini yüzde 70 artıracak bu tesis, doğrudan 500 kişiye, dolaylı olarak ise 2 bin kişiye istihdam sağlayarak Gaziantep’in, ülkemizin üretimine, ekonomisine ve sosyal refahına önemli katkılar sunacak”






‘Daha Üst Basamaklara Yükselen Bir Türkiye Var’
İpekyolu Kalkınma Ajansı-Gap Bölge Kalkınma İdaresi Projeleri ile Özel Gaziantep Osb Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Atölyesi Açılış Töreni’nde konuşan Bakan Kacır, “Ekonomiden sanayiye, teknolojiden ihracata pek çok alanda çığır açan başarılara imza attık. Artık, bulunduğu coğrafyanın tüm sınamalarına rağmen güven veren, istikrar üreten ve kalkınma yolculuğunu kararlılıkla sürdüren bir Türkiye var. Güçlenen sanayi altyapısıyla, nitelikli üretim kapasitesiyle ve teknoloji odaklı atılımlarıyla küresel değer zincirlerinde daha üst basamaklara yükselen bir Türkiye var. Savunma sanayiinden uzay teknolojilerine, otomotivden yenilenebilir enerjiye kadar uzanan geniş bir alanda; artık kendi teknolojisini tasarlayan, geliştiren ve dünyayla rekabet eden bir Türkiye’den söz ediyoruz. Ülkemizin tarihinde ‘altın dönem’ olarak nitelendirilebilecek 23 yıllık zaman diliminde, 81 ilimizin tamamında; üretimi, istihdamı, yatırımı ve yerel potansiyeli harekete geçiren eserler kazandırdık” ifadelerini kullandı.
9 Milyar Liralık Destek Sağladık
Kobi’lere Kosgeb aracılıyla 9 milyar liralık destek sağladıklarını belirten Bakan Kacır, “Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı olarak; planlı sanayi alanlarıyla, Kobi’lerimize sağladığımız imkanlarla ve bölgesel kalkınma projelerimizle Gaziantep’in kalkınmasına hız kazandırdık. Nitekim son 23 yılda; planlı sanayileşmenin önünü açmak, yatırımcılarımızı daha nitelikli üretim alanlarıyla buluşturmak ve Gaziantep’in sanayi altyapısını büyütmek için şehrimize 5 yeni organize sanayi bölgesi kazandırdık. Organize sanayi bölgelerimizin toplam büyüklüğünü 2 bin 570 hektardan 9 bin 326 hektara çıkardık. Geçtiğimiz yıl açılışını gerçekleştirdiğimiz Fırat-Gaziantep Osb Su İsale Hattı Projesi ile Gaziantep sanayisinin su ihtiyacını yüksek verimlilikle karşılamak üzere tarihi bir adım attık. Fırat Nehri’nden organize sanayi bölgemize ulaştırdığımız su sayesinde, su temininde yer altı kaynaklarına olan ihtiyacı ortadan kaldırdık. Gaziantep sanayisinin yenilikçilik kapasitesini artırmak ve üretimde katma değeri yükseltmek amacıyla şehrimize 11 Ar-Ge merkezi, 1 tasarım merkezi ve 2 teknopark kazandırdık. Gaziantep’imizin büyüme ve kalkınmasında önemli pay sahibi Kobi’lerimize Kosgeb eliyle 9 milyar liralık destek sağladık” diye konuştu.
7,7 Milyar Liralık Yatırım Başvurusu Aldık
Bakan Kacır, “Yatırım teşvik sistemimizle şehrimizde gerçekleşecek 742 milyar lira yatırımın ve 116 binin üzerinde istihdamın önünü açtık. Yeni teşvik sistemimizle de alın ve akıl teriyle; ‘Bu ülkenin kalkınmasında ben de varım’ diyen müteşebbislerimizi desteklemeye devam ediyoruz. Gaziantep’te organize sanayi bölgelerimizde hayata geçirilecek yatırımlarda, istihdam edilecek çalışanların SGK İşveren Payının yarısını 4 yıl boyunca Bakanlığımız tarafından karşılıyoruz. Şehrimizde yapılacak yatırımlarda kullanılacak krediler için finansman desteğini 30,1 milyon liraya çıkardık. 9,25 puan faiz/kar payı desteği sunuyoruz. Yatırımın niteliğine göre yüzde 50’ye varan yatırıma katkı oranı ile vergi indirimi sağlıyoruz. Yatırım makinelerinde Kdv istisnası ve gümrük vergisi muafiyeti veriyoruz. Yeni teşvik sistemimizin sac ayaklarından biri olan Yerel Kalkınma Hamlesi Teşvik Programı ile atıl potansiyeli üretime dönüştüren, yerelin ihtiyaçlarına cevap veren ve şehirlerimizin yetkinliğini teknolojiyle geliştiren bir kalkınma seferberliği yürütüyoruz” dedi.
Depremde Zarar Gören Kadın Kooperatiflerimizi Yeniden Faliyete Geçirdik
İpekyolu Kalkınma Ajansı’nın destek verdiği 'Nurdağı Biberine Değer Katan Kadınlar' projesi ile depremden sonra zarar gören kadın kooperatiflerinin biber işleme tesisini yeniden faaliyete geçirdiklerini belirten Bakan Kacır, “Türkiye Yüzyılında yerel kalkınma hedeflerimizi güçlü bir zemin üzerinde, kararlılıkla inşa ederken, şehrimizin sahip olduğu zenginliği, potansiyeli ve nitelikli insan kaynağını yansıtan projeleri hayata geçirmek önceliğimizdir. Bu anlayışla, İpekyolu Kalkınma Ajansımız vasıtasıyla ilimizde kamu kurumlarımızın, yerel yönetimlerimizin, üniversitelerimizin, özel sektörümüzün ve sivil toplum kuruluşlarımızın 633 kalkınma projesine 1,9 milyar lira destek sağladık. 6 Şubat depreminin yaralarını sarmak için Bölgesel Kalkınma Odaklı Toparlanma Acil Eylem Programı kapsamında 6 projeye 413 milyon lira destek verdik. Gap Bölge Kalkınma İdaremiz aracılığıyla da tarımsal üretimden kırsal kalkınmaya, sosyal altyapıdan turizme, kültürel mirasın korunmasından istihdam odaklı projelere kadar geniş bir yelpazede, toplam 106 projeye 1 milyar lira kaynak aktardık. Bugün de İpekyolu Kalkınma Ajansımız ve Gap İdaremiz aracılığıyla, şehrimizin çok boyutlu kalkınmasına ivme kazandıracak 23 projenin açılışını gerçekleştirmenin gururunu ve mutluluğunu yaşıyoruz. İpekyolu Kalkınma Ajansımızın destek verdiği ‘Nurdağı Biberine Değer Katan Kadınlar’ projesi ile depremden sonra zarar gören kadın kooperatifimizin biber işleme tesisini yeniden faaliyete geçirdik. Açılışını yapacağımız diğer ajans projelerimiz ile de kadın ve gençlerimize mesleki beceriler kazandıracak ve sanayimizin ara eleman ihtiyacını karşılayacak merkezleri şehrimize kazandırdık. Gap Bölge Kalkınma İdaremiz desteğiyle de ‘Gaziantep Can Suyum Sulama Rehabilitasyonu Projesi’ ile İslahiye, Nizip, Oğuzeli ve Şahinbey ilçelerinde sulama kanalı imalatı ve rehabilitasyonunu sağladık. İlimizde tarımsal verimliliğin artırılmasına katkı sunduk. Yine Gap İdaremizin desteklediği ‘Sarımsak İşleme, Paketleme ve Soğuk Hava Deposu Tesisi’ vasıtasıyla, bölgenin stratejik tarımsal ürünlerinden biri olan Araban sarımsağını katma değerli hale getirdik” ifadelerini kullandı.
Bakan Kacır, nüfusun ortanca yaşının 35 olmasından dolayı birçok Avrupa ülkesine göre genç, dinamik ve bir o kadar da teknolojiyle bütünleşmiş bir nüfusa sahip olunduğunu belirterek bu demografik avantajı kalıcı bir rekabet üstünlüğüne dönüştürmenin anahtarının gençleri çağın gerektirdiği yetkinliklerle donatmaktan geçtiğini söyledi. Bakan Kacır, “Bugün aynı zamanda Gap Bölge Kalkınma İdaresi ve İpekyolu Kalkınma Ajansı destekleriyle hayata geçirilecek 6 projenin imzalarını atıyoruz. Gaziantep Müzeyyen Erkul Bilim Merkezi, Bilim Şehitkamil ve Bilim Şahinbey ile gençlerimizin merak duygusunu besliyor; onları erken yaşlardan itibaren araştırmaya, tasarlamaya, üretmeye ve problem çözmeye teşvik ediyoruz. Gaziantep Üniversitesi bünyesinde kuracağımız Milli Teknoloji Atölyesiyle de gençlerimizin fikirlerini projeye, projelerini ürüne dönüştürebilecekleri nitelikli bir üretim ve uygulama altyapısını şehrimize kazandıracağız. Bu atölyede öğrencilerimiz, yapay zeka uygulamalarından robotik sistemlere kadar geniş bir alanda kendilerini geliştirme imkanı bulacak. Bugün açılışını gerçekleştirdiğimiz Gaziantep Osb Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Atölyesiyle sanayimizin ihtiyaç duyduğu nitelikli teknik personelin yetişmesine katkı sağlayacak önemli bir adımı hayata geçiriyoruz. Toplam 17 bin metrekare kapalı alana sahip atölye binasında yer alan toplamda 43 atölye ve laboratuvarla; gençlerimize uygulamalı eğitim imkânı sunacağız. Önümüzdeki dönemde, Gaziantep’in kalkınma yolculuğumuza hız katacak eser ve hizmetleri devreye almaya devam edeceğiz” dedi.
Osb Koleji bünyesinde Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı’nın destekleri ile kurulan laboratuvarları inceleyen Bakan Kacır, öğrencilerden projeleri hakkında bilgi aldı.
‘Daha Üst Basamaklara Yükselen Bir Türkiye Var’
İpekyolu Kalkınma Ajansı-Gap Bölge Kalkınma İdaresi Projeleri ile Özel Gaziantep Osb Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Atölyesi Açılış Töreni’nde konuşan Bakan Kacır, “Ekonomiden sanayiye, teknolojiden ihracata pek çok alanda çığır açan başarılara imza attık. Artık, bulunduğu coğrafyanın tüm sınamalarına rağmen güven veren, istikrar üreten ve kalkınma yolculuğunu kararlılıkla sürdüren bir Türkiye var. Güçlenen sanayi altyapısıyla, nitelikli üretim kapasitesiyle ve teknoloji odaklı atılımlarıyla küresel değer zincirlerinde daha üst basamaklara yükselen bir Türkiye var. Savunma sanayiinden uzay teknolojilerine, otomotivden yenilenebilir enerjiye kadar uzanan geniş bir alanda; artık kendi teknolojisini tasarlayan, geliştiren ve dünyayla rekabet eden bir Türkiye’den söz ediyoruz. Ülkemizin tarihinde ‘altın dönem’ olarak nitelendirilebilecek 23 yıllık zaman diliminde, 81 ilimizin tamamında; üretimi, istihdamı, yatırımı ve yerel potansiyeli harekete geçiren eserler kazandırdık” ifadelerini kullandı.
9 Milyar Liralık Destek Sağladık
Kobi’lere Kosgeb aracılıyla 9 milyar liralık destek sağladıklarını belirten Bakan Kacır, “Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı olarak; planlı sanayi alanlarıyla, Kobi’lerimize sağladığımız imkanlarla ve bölgesel kalkınma projelerimizle Gaziantep’in kalkınmasına hız kazandırdık. Nitekim son 23 yılda; planlı sanayileşmenin önünü açmak, yatırımcılarımızı daha nitelikli üretim alanlarıyla buluşturmak ve Gaziantep’in sanayi altyapısını büyütmek için şehrimize 5 yeni organize sanayi bölgesi kazandırdık. Organize sanayi bölgelerimizin toplam büyüklüğünü 2 bin 570 hektardan 9 bin 326 hektara çıkardık. Geçtiğimiz yıl açılışını gerçekleştirdiğimiz Fırat-Gaziantep Osb Su İsale Hattı Projesi ile Gaziantep sanayisinin su ihtiyacını yüksek verimlilikle karşılamak üzere tarihi bir adım attık. Fırat Nehri’nden organize sanayi bölgemize ulaştırdığımız su sayesinde, su temininde yer altı kaynaklarına olan ihtiyacı ortadan kaldırdık. Gaziantep sanayisinin yenilikçilik kapasitesini artırmak ve üretimde katma değeri yükseltmek amacıyla şehrimize 11 Ar-Ge merkezi, 1 tasarım merkezi ve 2 teknopark kazandırdık. Gaziantep’imizin büyüme ve kalkınmasında önemli pay sahibi Kobi’lerimize Kosgeb eliyle 9 milyar liralık destek sağladık” diye konuştu.
7,7 Milyar Liralık Yatırım Başvurusu Aldık
Bakan Kacır, “Yatırım teşvik sistemimizle şehrimizde gerçekleşecek 742 milyar lira yatırımın ve 116 binin üzerinde istihdamın önünü açtık. Yeni teşvik sistemimizle de alın ve akıl teriyle; ‘Bu ülkenin kalkınmasında ben de varım’ diyen müteşebbislerimizi desteklemeye devam ediyoruz. Gaziantep’te organize sanayi bölgelerimizde hayata geçirilecek yatırımlarda, istihdam edilecek çalışanların SGK İşveren Payının yarısını 4 yıl boyunca Bakanlığımız tarafından karşılıyoruz. Şehrimizde yapılacak yatırımlarda kullanılacak krediler için finansman desteğini 30,1 milyon liraya çıkardık. 9,25 puan faiz/kar payı desteği sunuyoruz. Yatırımın niteliğine göre yüzde 50’ye varan yatırıma katkı oranı ile vergi indirimi sağlıyoruz. Yatırım makinelerinde Kdv istisnası ve gümrük vergisi muafiyeti veriyoruz. Yeni teşvik sistemimizin sac ayaklarından biri olan Yerel Kalkınma Hamlesi Teşvik Programı ile atıl potansiyeli üretime dönüştüren, yerelin ihtiyaçlarına cevap veren ve şehirlerimizin yetkinliğini teknolojiyle geliştiren bir kalkınma seferberliği yürütüyoruz” dedi.
Depremde Zarar Gören Kadın Kooperatiflerimizi Yeniden Faliyete Geçirdik
İpekyolu Kalkınma Ajansı’nın destek verdiği 'Nurdağı Biberine Değer Katan Kadınlar' projesi ile depremden sonra zarar gören kadın kooperatiflerinin biber işleme tesisini yeniden faaliyete geçirdiklerini belirten Bakan Kacır, “Türkiye Yüzyılında yerel kalkınma hedeflerimizi güçlü bir zemin üzerinde, kararlılıkla inşa ederken, şehrimizin sahip olduğu zenginliği, potansiyeli ve nitelikli insan kaynağını yansıtan projeleri hayata geçirmek önceliğimizdir. Bu anlayışla, İpekyolu Kalkınma Ajansımız vasıtasıyla ilimizde kamu kurumlarımızın, yerel yönetimlerimizin, üniversitelerimizin, özel sektörümüzün ve sivil toplum kuruluşlarımızın 633 kalkınma projesine 1,9 milyar lira destek sağladık. 6 Şubat depreminin yaralarını sarmak için Bölgesel Kalkınma Odaklı Toparlanma Acil Eylem Programı kapsamında 6 projeye 413 milyon lira destek verdik. Gap Bölge Kalkınma İdaremiz aracılığıyla da tarımsal üretimden kırsal kalkınmaya, sosyal altyapıdan turizme, kültürel mirasın korunmasından istihdam odaklı projelere kadar geniş bir yelpazede, toplam 106 projeye 1 milyar lira kaynak aktardık. Bugün de İpekyolu Kalkınma Ajansımız ve Gap İdaremiz aracılığıyla, şehrimizin çok boyutlu kalkınmasına ivme kazandıracak 23 projenin açılışını gerçekleştirmenin gururunu ve mutluluğunu yaşıyoruz. İpekyolu Kalkınma Ajansımızın destek verdiği ‘Nurdağı Biberine Değer Katan Kadınlar’ projesi ile depremden sonra zarar gören kadın kooperatifimizin biber işleme tesisini yeniden faaliyete geçirdik. Açılışını yapacağımız diğer ajans projelerimiz ile de kadın ve gençlerimize mesleki beceriler kazandıracak ve sanayimizin ara eleman ihtiyacını karşılayacak merkezleri şehrimize kazandırdık. Gap Bölge Kalkınma İdaremiz desteğiyle de ‘Gaziantep Can Suyum Sulama Rehabilitasyonu Projesi’ ile İslahiye, Nizip, Oğuzeli ve Şahinbey ilçelerinde sulama kanalı imalatı ve rehabilitasyonunu sağladık. İlimizde tarımsal verimliliğin artırılmasına katkı sunduk. Yine Gap İdaremizin desteklediği ‘Sarımsak İşleme, Paketleme ve Soğuk Hava Deposu Tesisi’ vasıtasıyla, bölgenin stratejik tarımsal ürünlerinden biri olan Araban sarımsağını katma değerli hale getirdik” ifadelerini kullandı.
Bakan Kacır, nüfusun ortanca yaşının 35 olmasından dolayı birçok Avrupa ülkesine göre genç, dinamik ve bir o kadar da teknolojiyle bütünleşmiş bir nüfusa sahip olunduğunu belirterek bu demografik avantajı kalıcı bir rekabet üstünlüğüne dönüştürmenin anahtarının gençleri çağın gerektirdiği yetkinliklerle donatmaktan geçtiğini söyledi. Bakan Kacır, “Bugün aynı zamanda Gap Bölge Kalkınma İdaresi ve İpekyolu Kalkınma Ajansı destekleriyle hayata geçirilecek 6 projenin imzalarını atıyoruz. Gaziantep Müzeyyen Erkul Bilim Merkezi, Bilim Şehitkamil ve Bilim Şahinbey ile gençlerimizin merak duygusunu besliyor; onları erken yaşlardan itibaren araştırmaya, tasarlamaya, üretmeye ve problem çözmeye teşvik ediyoruz. Gaziantep Üniversitesi bünyesinde kuracağımız Milli Teknoloji Atölyesiyle de gençlerimizin fikirlerini projeye, projelerini ürüne dönüştürebilecekleri nitelikli bir üretim ve uygulama altyapısını şehrimize kazandıracağız. Bu atölyede öğrencilerimiz, yapay zeka uygulamalarından robotik sistemlere kadar geniş bir alanda kendilerini geliştirme imkanı bulacak. Bugün açılışını gerçekleştirdiğimiz Gaziantep Osb Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Atölyesiyle sanayimizin ihtiyaç duyduğu nitelikli teknik personelin yetişmesine katkı sağlayacak önemli bir adımı hayata geçiriyoruz. Toplam 17 bin metrekare kapalı alana sahip atölye binasında yer alan toplamda 43 atölye ve laboratuvarla; gençlerimize uygulamalı eğitim imkânı sunacağız. Önümüzdeki dönemde, Gaziantep’in kalkınma yolculuğumuza hız katacak eser ve hizmetleri devreye almaya devam edeceğiz” dedi.
Osb Koleji bünyesinde Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı’nın destekleri ile kurulan laboratuvarları inceleyen Bakan Kacır, öğrencilerden projeleri hakkında bilgi aldı.
Temel Atma Törenine Katıldı
Gaziantep Büyükşehir Belediyesi’ne bağlı Gazi Konut Aş tarafından Kuzeyşehir’de hayata geçirilen konut projesinin 2’nci etap temel atma töreni, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mehmet Fatih Kacır’ın katılımıyla gerçekleştirildi. Törende konuşan Bakan Kacır, “Bizler taşıdığımız mesuliyeti, sorumluluğu, milletimizin emanetini iliklerine kadar hisseden Allah'ın izniyle, Allah'ın yardımıyla Sayın Cumhurbaşkanımızın liderliğinde 7 gün 24 saat tüm çalışma arkadaşlarımızla birlikte dur durak bilmeksizin taş üstüne taş koymaya bu milleti tarihin en şerefli milleti olan Türk Milleti’ni yeniden tarih tarihte hak ettiği konuma taşıyabilmek adına ve hak ettiği en güzel hizmetleri asil Türk milletinin evlatlarına, fertlerine sunabilmek adına canla başla çalışmaya devam ediyoruz. Bizim anlayışımız siyasetten anladığımız, devlet idaresinden anladığımız, belediyecilikten anladığımız bu. Birilerinin belediyecilikten ne anladığını takip ediyorsunuz, maalesef görüyorsunuz. Nasıl milletin emanetine hıyanet ettiklerini, el uzatmaya kalktıklarını işte hep birlikte görüyoruz maalesef ama hamdolsun onlar ne yaparlarsa yapsınlar biz istikametimizden şaşmaksızın Allah'ın izniyle bu muhteşem eserleri, projeleri milletimizle buluşturmaya gayret etmeyi sürdürüyoruz, sürdüreceğiz” dedi.
Toki Eliyle 1 Milyon 757 Bin Konut İnşa Ettik
Toki aracılıyla şu ana kadar 1 milyon 757 bin konut inşa ettiklerini belirten Bakan Kacır, “Burada gördüğünüz bu konutlar sadece şu anda üstyapıda gördüğümüz binalardan ibaret değil. Bütün bu alan daha birkaç sene öncesinde bomboş bir alan iken bütün altyapısıyla, aslında üzerinde en modern şehir yapısının geleneklerimizin de dikkate alındığı bir anlayışla kurulmasını sağlayacak şekilde düzenlendi, hazırlandı, tanzim edildi. Gelirken gördük, Türkiye'nin en güzel okul binaları bu alanda Gaziantep'in çocukları için inşa edildi. Türkiye'yi, milletimizi Anadolu'nun dört bir yanında, 81 şehrimizin tümünde nitelikli konutlarla buluşturacak dev adımları hamdolsun Ak Parti iktidarları döneminde artık. Toki eliyle 1 milyon 757 bin konut inşa ettik. Sadece 6 Şubat depremleri sonrasında deprem bölgesinde, deprem şehirlerimizde yaraları sarmak, yeniden insanımızı güvenli konutlarla buluşturmak üzere dur durak bilmeksizin bir çalışma yürüttük. Saygıdeğer Çevre, Şehircilik ve İklim değişikliği Bakanımız Murat Kurum Beyefendi ve ekibinin muazzam gayretleriyle 455 bin konutu dünyada eşi benzeri olmayan bir hızla milletimize sunduk. İşte bu Recep Tayyip Erdoğan farkıdır. Yine Ak Parti iktidarları döneminde Gaziantep'imizde 28 bin 600’den fazla sosyal konutu Toki eliyle bugüne dek tamamladık. Şimdi malumlarınız Türkiye genelinde Toki 500 bin yeni konut inşa ediyor ve bunların da yaklaşık 14 binini Gaziantep'te inşallah inşa edecek. Kuralar çekildi, hızla bu konutlarda tamamlanacak. Bu meselede biz topyekun bir seferberlikle hareket ediyoruz. Çünkü bu meselenin hem insanımızın hak ettiği konutlara yaşam alanlarına kavuşması hem de iktisadi kalkınmanın, sanayinin, üretim gücümüzün, ihracatın, rekabet gücümüzün yükselmesi için çok öncelikli olduğu anlayışıyla hareket ediyoruz” diye konuştu.
Burası Türkiye'de Üretimin Kalbinin Attığı Yer
“Burası Türkiye'de üretimin kalbinin attığı yer” diyen Bakan Kacır, şöyle devam etti:
“Yanı başımızda organize sanayi bölgemiz var, dev fabrikalarla on binlerce kardeşimizin istihdam edildiği ve toplamda 10 milyar doların üzerinde ihracatı Gaziantep'imize getiren muazzam bir üretim kapasitesi var. İşte istiyoruz ki hemen organize sanayi bölgemizin yanı başında kurulu olan bu Kuzeyşehir ve inşallah önümüzdeki dönemde yine Gaziantep'in Türkiye'de öncülük edeceği organize sanayi bölgesi lojman projesi, dağıtacağımız tüm bu adımlar çalışanlarımızın çok daha nitelikli bir yaşam alanı imkanına kavuşması, aynı zamanda iş yerlerine yakın yerlerde ikamet etme fırsatı bulmaları, böylelikle gün içerisinde zaman kaybı yaşamamaları, ayrıca kira maliyetlerinin altında kalmamaları, uygun koşullarda ev sahibi ya da lojman kullanıcısı olabilmeleri gibi fırsatlar oluşturacak ve bu sanayi şirketlerimizde rekabet gücünün artmasını ve böylelikle daha fazla istihdam oluşturma fırsatını ortaya çıkaracak.”
Konuşmaların ardından protokol üyeleri butona basarak 2 bin konutun temelini attı. Törenin ardından örnek daireleri gezen protokol üyeleri, projeye ilişkin incelemelerde bulundu.
Temel Atma Törenine Katıldı
Gaziantep Büyükşehir Belediyesi’ne bağlı Gazi Konut Aş tarafından Kuzeyşehir’de hayata geçirilen konut projesinin 2’nci etap temel atma töreni, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mehmet Fatih Kacır’ın katılımıyla gerçekleştirildi. Törende konuşan Bakan Kacır, “Bizler taşıdığımız mesuliyeti, sorumluluğu, milletimizin emanetini iliklerine kadar hisseden Allah'ın izniyle, Allah'ın yardımıyla Sayın Cumhurbaşkanımızın liderliğinde 7 gün 24 saat tüm çalışma arkadaşlarımızla birlikte dur durak bilmeksizin taş üstüne taş koymaya bu milleti tarihin en şerefli milleti olan Türk Milleti’ni yeniden tarih tarihte hak ettiği konuma taşıyabilmek adına ve hak ettiği en güzel hizmetleri asil Türk milletinin evlatlarına, fertlerine sunabilmek adına canla başla çalışmaya devam ediyoruz. Bizim anlayışımız siyasetten anladığımız, devlet idaresinden anladığımız, belediyecilikten anladığımız bu. Birilerinin belediyecilikten ne anladığını takip ediyorsunuz, maalesef görüyorsunuz. Nasıl milletin emanetine hıyanet ettiklerini, el uzatmaya kalktıklarını işte hep birlikte görüyoruz maalesef ama hamdolsun onlar ne yaparlarsa yapsınlar biz istikametimizden şaşmaksızın Allah'ın izniyle bu muhteşem eserleri, projeleri milletimizle buluşturmaya gayret etmeyi sürdürüyoruz, sürdüreceğiz” dedi.
Toki Eliyle 1 Milyon 757 Bin Konut İnşa Ettik
Toki aracılıyla şu ana kadar 1 milyon 757 bin konut inşa ettiklerini belirten Bakan Kacır, “Burada gördüğünüz bu konutlar sadece şu anda üstyapıda gördüğümüz binalardan ibaret değil. Bütün bu alan daha birkaç sene öncesinde bomboş bir alan iken bütün altyapısıyla, aslında üzerinde en modern şehir yapısının geleneklerimizin de dikkate alındığı bir anlayışla kurulmasını sağlayacak şekilde düzenlendi, hazırlandı, tanzim edildi. Gelirken gördük, Türkiye'nin en güzel okul binaları bu alanda Gaziantep'in çocukları için inşa edildi. Türkiye'yi, milletimizi Anadolu'nun dört bir yanında, 81 şehrimizin tümünde nitelikli konutlarla buluşturacak dev adımları hamdolsun Ak Parti iktidarları döneminde artık. Toki eliyle 1 milyon 757 bin konut inşa ettik. Sadece 6 Şubat depremleri sonrasında deprem bölgesinde, deprem şehirlerimizde yaraları sarmak, yeniden insanımızı güvenli konutlarla buluşturmak üzere dur durak bilmeksizin bir çalışma yürüttük. Saygıdeğer Çevre, Şehircilik ve İklim değişikliği Bakanımız Murat Kurum Beyefendi ve ekibinin muazzam gayretleriyle 455 bin konutu dünyada eşi benzeri olmayan bir hızla milletimize sunduk. İşte bu Recep Tayyip Erdoğan farkıdır. Yine Ak Parti iktidarları döneminde Gaziantep'imizde 28 bin 600’den fazla sosyal konutu Toki eliyle bugüne dek tamamladık. Şimdi malumlarınız Türkiye genelinde Toki 500 bin yeni konut inşa ediyor ve bunların da yaklaşık 14 binini Gaziantep'te inşallah inşa edecek. Kuralar çekildi, hızla bu konutlarda tamamlanacak. Bu meselede biz topyekun bir seferberlikle hareket ediyoruz. Çünkü bu meselenin hem insanımızın hak ettiği konutlara yaşam alanlarına kavuşması hem de iktisadi kalkınmanın, sanayinin, üretim gücümüzün, ihracatın, rekabet gücümüzün yükselmesi için çok öncelikli olduğu anlayışıyla hareket ediyoruz” diye konuştu.
Burası Türkiye'de Üretimin Kalbinin Attığı Yer
“Burası Türkiye'de üretimin kalbinin attığı yer” diyen Bakan Kacır, şöyle devam etti:
“Yanı başımızda organize sanayi bölgemiz var, dev fabrikalarla on binlerce kardeşimizin istihdam edildiği ve toplamda 10 milyar doların üzerinde ihracatı Gaziantep'imize getiren muazzam bir üretim kapasitesi var. İşte istiyoruz ki hemen organize sanayi bölgemizin yanı başında kurulu olan bu Kuzeyşehir ve inşallah önümüzdeki dönemde yine Gaziantep'in Türkiye'de öncülük edeceği organize sanayi bölgesi lojman projesi, dağıtacağımız tüm bu adımlar çalışanlarımızın çok daha nitelikli bir yaşam alanı imkanına kavuşması, aynı zamanda iş yerlerine yakın yerlerde ikamet etme fırsatı bulmaları, böylelikle gün içerisinde zaman kaybı yaşamamaları, ayrıca kira maliyetlerinin altında kalmamaları, uygun koşullarda ev sahibi ya da lojman kullanıcısı olabilmeleri gibi fırsatlar oluşturacak ve bu sanayi şirketlerimizde rekabet gücünün artmasını ve böylelikle daha fazla istihdam oluşturma fırsatını ortaya çıkaracak.”
Konuşmaların ardından protokol üyeleri butona basarak 2 bin konutun temelini attı. Törenin ardından örnek daireleri gezen protokol üyeleri, projeye ilişkin incelemelerde bulundu.












